21 gennaio 2009

Trasmissione di ieri
Uitzending van gisteren

Non sono riuscita ad avvertirvi in tempo sui temi della trasmissione di ieri sera dalle 20 alle 21, ma visto che per i prossimi due mesi potete ascoltarla in differita seguendo questo link, ve lo racconto adesso.
Barbara ieri si è impigliata nelle maglie della sua agenda e non ha potuto partecipare.
Per cui ho mandato musica di Fabrizio de André a manetta, soprattutto le vecchie ballate, quelle che tutti noi nati intorno al 1960 sappiamo a memoria, che abbiamo imparato anche a suonare sulla chitarra ai tempi del liceo, ma che la maggior parte di noi non ha ascoltato da anni.
Per chi si vuol fare un bel bagno di ricordi, Youtube is the place to be.
Ho dettato poi un paio di ricette di biscotti (ascoltate la trasmissione per scoprire quali) e naturalmente ho informato gli ascoltatori delle attività prossime future della nostra Fondazione: corsi di lingua e cultura e il nuovo pezzo teatrale in preparazione, Venditori di Edoardo Erba.
Insomma, come al solito il tempo è stato poco e le interviste dei cuochi italiani che volevo farvi ascoltare le devo rimandare al prossimo giro. Che per me sarà il 3 febbraio, quando sostituirò Silvia.
A presto!

~~~~~~~~~Nederlands

Het is me niet gelukt om jullie op tijd te informeren over de onderwerpen van de radio uitzending van gisteren avond van 21 tot 22 uur, maar gezien het feit dat jullie voor de volgende twee maanden nog naar de uitzending kunnen luisteren via deze link, vertel ik het jullie alsnog.
Barbara is gisteren gevangen gebleven in de mazen van haar eigen agenda en heeft zich pas laat tijdens de uitzending kunnen bevrijden.
Ik heb een aantal ballades uitgezonden van Fabrizio de André, een Italiaanse sing-songwriter die 10 jaar geleden is gestorven. Het is muziek die alle Italianen geboren rond 1960 kent uit zijn hoofd, die we geleerd hebben op de gitaar te tokkelen ten tijden van het lyceum, maar die de meesten in jaren niet meer hebben gehoord.
Voor wie meer liedjes van De André wil horen, Youtube is the place to be.
Ik heb een recept gegeven voor lekkere koekjes (luister naar de uitzending om te ontdekken welke!) en heb natuurlijk de luisteraars uitgebreid geïnformeerd over de activiteiten in de nabije toekomst van onze Stichting: cursussen taal en cultuur en het nieuwe theaterstuk, Venditori van Edoardo Erba.
Toen Barbara na een half uur gelukt is om zo hard op de geluidswerende deur te bonken dat ik het merkte en haar binnen liet, heeft ze ons verteld over het film Gomorra die ze gisterenochten in voorpremiere had gezien.
En toen was de tijd al voorbij en de interviews aan de Noord Hollandse boeren die ik had voorbereid, hebben jullie van mij tegoed.
In ieder geval tot de volgende keer, voor mij is dat 3 februari als ik Silvia zal vervangen.
A presto!

Nessun commento: