23 novembre 2008

Voorbereidingen voor het feest

De voorbereidingen voor het feest zijn in volle gang.
We ruziën over wie wat moet doen, en vooral wanneer, want we zijn allemaal heel moe: de vakanties zijn al lange tijd vergeten door wie met vakantie is geweest, en wie nog niet met vakantie is geweest, droomt ervan elke nacht.
Wij zijn druk met onze privé leven, want Sinterklaas helaas is al in het land en door hem eisen kinderen cadeau's, koekjes en extra aandacht (en stressen nog meer hun ouders die op hun beurt vrienden en collega's zonder kinderen stressen die zich graag aan deze chaos zouden willen onttrekken).
De financiële afsluiting van Cinemissimo (maar hoeveel financiële overzichten zijn nodig om een kleine subsidie te ontvangen?) veroorzaakt de nodige drukte bij het bestuur van de Stichting, hoewel er afgelopen vrijdag tijd is geweest voor een korte pizzaavondje met die sympathieke en zelfs in het Italiaans lekker spraakzaam Frans Weisz.
Van mijn kant ben ik bezig met de organisatie van het eetgedeelte van het feest, in een harde poging om binnen het budget te blijven. Dat is niet makkelijk, want de laatste maand zijn de prijzen van het eten omhoog gegaan. Kort gezegd, de beroemde "nozze con i fichi secchi", vrij vertaald als "een bruiloftmaaltijd willen aanbieden alhoewel je alleen het geld hebt om gedroogde vijgen te kopen, dus weinig". En gezien het feit dat het al in november sneeuwt en bij de groothandel (bijna)verse vijgen € 0,60 per stuk ex btw kosten, vermoed ik dat ik iets anders moet bedenken voor mijn lekkere hapjes pizza, ham en vijgen, anders gaat het budget naar de filistijnen.
Andere taak van mij is de communicatie met de sponsors van de etenswaren: een beetje stroef met de sponsor van de drankjes, moeiteloos voor wat betreft kazen en vleeswaren en koffie.
Uitstekend de medewerking met de sponsor Pizza Taxi, die mij zijn keuken en fantastische pizzaoven ter beschikking heeft gesteld voor de hele ochtend van gisteren (van 10 tot ruim 15 uur!). De eigenaar (én radiomaker van Radio Onda Italiana) Sebastiano Gentile en ik hebben ruim 100 minitartellettes, 2 kg kokoskoekjes en ook nog eens 2 kg koffiekoekjes (met de koffie van onze sponsor) staan bakken.
De recepten: na het feest, natuurlijk.

Nessun commento: